"Spomienkový tag"

augusta 03, 2017

Obvykle nerobievam podobné veci ako "tagy", ale tento mi prišiel niečim zaujímavý, a ešte k tomu dnes mám nostalgickú chvíľku, pretože dnes je mojim prvým dňom na vysokej škole. Ešte nedávno som urobila veľký krok, keď som sa z dediny presťahovala do hlavného mesta a začala študovať na strednej, so slzami v očiach za starým, bezstarostným životom. A dnes, dnes už začína nová (dúfajme že lepšia) etapa môjho života. A tak mi rovno pod ruku padol tento tag, ktorý som náhodou našla pri prezeraní rôznych blogov. Našla som ho presne TU. A keďže som obrovský milovník dotazníkov, premenujem ho na Spomienkový tagdotazník :)

  • 1. V ktorom roku si sa narodila?
Bol to určite krásny rok 1996. Nikdy som sa nejak špeciálne nezaujímala o to, čo sa v tomto roku udialo, a tak to aj zostane. Narodila som sa ja, a to je to, čo mi stačí vedieť.

  • 2. Máš nejaké fotky z doby, keď si bola mladšia?
HA, mám! A veľmi rada si ich prezerám, pretože som bola úplne iná, ako som dnes. Okrem toho že som bola rozkošná (ach, kam sa to všetko vytratilo?) som bola blond, čo je pre mňa dnes absolútne nepredstaviteľné. Veď sa pozrite sami.

  •  3. Na ktorých TV programoch si vyrastala?
No tak tých bolo! Asi spomeniem iba tie fakt najobľúbenejšie (aj keď, aj tých je celkom dosť). Určite to boli Pokémoni, ktorý vo mne neskoršie vyvolali záujem o anime. Ale to je, myslím, klasika deciek z tých rokov. Jeden z najobľúbenejších kreslených seriálov bol a dodnes aj je Oggy a šváby. Dodnes sa pri tom váľam smiechom na zemi, rovnako ako aj na Tom a Jerry (myslím toho originálneho, nie tie trápne detské prerábky). Okrem kreslených som milovala aj náučné programy ako napríklad Gombičky (alebo Gombička, nepamätám si presne), ktoré chodili na STV a moderoval ich milý kučeravý ujo. No a v neposlednej rade to bol Uragán, ktorý mi vtedy prišiel nadmieru vtipný (a mám aj podpisy Marcina a Krausa HA!) a texty Krímešákov viem (takmer) celé dodnes.

  • 4. Čím si chcela byť keď vyrastieš? Stále tým chceš byť?
V dobe, keď som sa ešte absolútne nerozumela ekonomickej a platovej situácii na Slovensku som túžila byť učiteľkou. Vždy som si predstavovala, ktorú triedu by som dostala, aký by boli žiaci a hovorila som si, že by som bola tá najsuprovejšia učiteľka! Chcela som byť so žiakmi kamarátka a nedávať im veľa úloh a upozorňovať ich vopred na testy a otázky v nich. A samozrejme ma lákala predstava mať vždy nové, rovné a voňavé učebnice. Dnes, samozrejme, už učiteľkou byť nechcem, ubrala som sa smerom obchodným/manažérskym, aj keď môj podvedomý sen bol byť veterinárkou.

  • 5. Aké boli tvoje obľúbené hračky?
Hoci som vždy radšej lietala po vonku ako sa hrala s hračkami, svoje obľúbené som mala. Najradšej som sa hrala s Legom a jedným žltým autíčkom, ktoré som mala dlhé roky a potom sa mi kdesi stratilo. No nakoniec som vždy zaľahla ku môjmu zelenému psíkovi Bobimu, ku ktorému sa v posteli túlim ešte aj dnes :).
  •  6. Tvoj najtrápnejší zážitok?
To bolo určite vtedy, keď sa mi do vlasov zamotala kefa a nedokázala som ju vymotať. Bála som sa reakcie maminy a tak som jednoducho vzala nožnice a odstrihla ju. Vlasy som chcela vyhodiť z okna no nevšimla som si, že tak ostali zakliesnené. Keď ma večer mamina česala, všimla si môjho nového "účesu". Jediné, čo ma napadlo povedať bolo, že mi ich určite niekto zo srandy odstrihol v škole. A tak na druhý deň išla do školy, kde narobila cirkus tak, ako to vie iba ona. Večer však našla vlasy zakliesnené v okne a ja som sa musea ospravedlniť celej triede. Bolo to vážne trápne. Nechápem, čo mi vtedy behalo po rozume.

  • 7. Prečítaj niečo, čo si písala ve škôlke.
Nuž, tak z tej doby, buhožiaľ, nemám žiadne výtvory. Ale s potešením môžem povedať, že už v škôlke som poznala všetky tlačené veľké písmená a rada som so starými rodičmi riešila osemsmerovky. Ale čo som vtedy napísala, to už si vážne nepamätám.


  • 8. Tri pesničky, ktoré si milovala, keď si bola malá.
Neviem čo to znamená "keď si bola malá". Tak napíšem pesničky, ktoré si pamätám že som si spievala. Myslím, že čooľvek od Shakiry bolo fajn, ale Whenever mi utkvela v pamäti; ďalej to bola pesnička, ktorej názov už neviem, ale viem že sa v nej robí cmuk cmuk (:D) - mala som na ňu vlastnú choreografiu (a to už je čo povedať, keďže som tanečné drevo). A nakoniec to bola moja srdcovka Reamonn - Star, ktorá ma vždy dojala. Tieto som počúvala zhruba keď som mala 7 - 8 rokov.

  • 9. Aký najsmiešnejší prevlek si mala na karnevale?
Tak na karnevale som bola niekoľkokrát, a s poľutovaním musím povedať, že smiešne to bolo vždy. Ra som bola za klauna a to bolo celkom milé, potom som bola za Ninja korytnačku - to bol z tých vtipnejších prevlekov, ešte som bola za Johanku z Arku (alebo ako sa to píše) to bolo veľmi divné, vyzerala som skôr ako veľmi divný viking. A nakoniec som bola ešte za princeznú Šeherezádu (v mojom podaní za orientálnu brušnú tanečnicu), no pri výstupe po schodoch som si natrhla sukňu - samozrejme pred zrakmi všetkých prítomných.

  • 10. Nejaká zábavná príhoda, ktorá sa ti stala v detstve?
Tých bolo určite viac, no žiaľ si ich nepamätám.Napadá ma snáď len jedna, keď som bola vonku so susedom v rovnakom veku a hrali sme sa s mačkami (hrali=naťahovali ich). Keď som sa snažila mačku prevliecť cez úzky rukáv mojej mikiny, začala silno protestovať. Nemala som v úmysle jej ustúpiť a pustiť ju, a tak spravila to, prečo sa chcela z mojho zovretia vymaniť. A zrazu mi bolo v tom chladnom jesennom dni omnoho teplejšie - jednoducho si na mne vykonala malú potrebu. Sused sa mi smial a ja som s plačom utiekla domov. Vtedy mi to prišlo trápne, no dnes sa na tom vždy poriadne zasmejem.

  • 11. Sú nejaké veci, ktoré máš z detstva do teraz?
Už spomínaného plyšového psíka a ešte kožno pamätníček. A to je asi všetko, hračky sme darovali miestnej škôlke a keďže sme sa aj sťahovali, väčšina sa povyhadzovala (je mi ľúto za mojou zbierkou kinderpanáčikov).

  • 12. Niečo divné, čo si ako dieťa robila?
Mmmm, zamyslím sa...okrem toho, že som riešila osemsmerovky, zatiaľ čo iné deti nedokázali nakresliť strom, ma napadá snáď iba, že som sa často špárala v nose. O, a rada som hrávala futbal (podľa mňa je to na malé zlaté dievčatko trochu divné).

  • 13. Najstrašidelnejšia vec, ktorá sa ti stala?
Toto si pamätám úplne presne, a donútilo ma to veriť v určité veci. Začnem pekne od začiatku. Keď mi zomrel dedko, bola som ešte malá, no už som chodila do školy. Smútila som, že som sa s ním nestihla rozlúčiť.
Moje bežné školské ráno prebiehalo tak, že ma ráno o rovnakom čase (okolo 6:30) budila babka. Keď som vstala, ona už mala otvorené dvere do svojej izby a pozerala TV.
No v TO ráno, keď som ako obvykle mala ísť do školy, ma ktosi zobudil. Bol to silnejší hlas, ako mala babka. Neposlúchla som hlas a spala som ďalej. No potom hlas silnejšie zakričal "Hej!". Pomaly som roztvorila oči a zbadala som osobu, ktorá sa na môjho deda podobala. Vstala som teda a na moje počudovanie, babka mala dvere zavreté a spala. Keď som ju prebudila zistila som, že ma nebudila a keď sme sa pozreli na hodiny, bolo iba 4:45.
Možno tomu nebudete veriť ale ja verím, že sa so mnou dedo prišiel rozlúčiť. A dodnes mi to príde dosť strašidelné.

  • 14. Aký bol svet predtým a aký je dnes?
Bola som dieťa, takže pre mňa bol svet gombička, nič ma netrápilo a všetko bolo zábavné. No všimla som si, že ľudia boli vtedy milší, správali sa k sebe úctivejšie a príjemnejšie, všímali si jeden druhého a nikam sa tak veľmi neponáhľali. Ach, sladké časy :)

To je všetko z môjho zasnenia sa a návratu do detstva. Nerada robím veci ako nominovať niekoho a podobne, takže to ani neurobím. Ak má niekto o tento TAG záujem, nech si ho spraví, a kľudne mi nechá odkaz v komentári, rada si ho prečítam :).


You Might Also Like

0 komentárov

#follow me on instagram