Navštívila som|Galéria Multium

augusta 22, 2017

Nedávno sa mi pri prezeraní zľavomatu podarilo naraziť na niečo zaujímavé. Zlacnený vstup do galéria Multium, o ktorej som nikdy predtým nepočula. Veď aj písali, že je to novinka. Tak som si to otvorila a zistila, že ide o výstavu Priestor a zrkadlá. Už na prvý pohľad ma to zaujalo a tak som pre seba a svoju polovičku zakúpila dve vstupenky, a viete čo? Spolu s mojimi nasporenými kreditmi ma to vyšlo iba 5,18 eur! Normálna vstupenka pre dospelú osobu stojí 5 eur, takže sme šli dvaja za cenu jedného! No krása!

Ako som sa neskôr dočítala, ide o dielo umelca Tomáša Hatráka, ktorý sa inšpiroval napríklad tvorbou japonskej umelkyne Yayoi Kusama a podobne ako jej výstava Infinity mirror room v New Yorku, teraz zdobí aj Bratislavu podobná, hoci menšia, výstava hier so zrkadlami. Vo svojom diele sa pohrával so zrkadlami, ktoré umiestnil tak, aby tvorili "nekonečno". Tu už som bola napätím bez seba. Tešila som sa. Tak sme sa tam vybrali už dnes.

Galériu tvorí 6 miestností, ktoré sú tvorené buď dvomi zrkadlami oproti sebe (miestnosti Caminus a Passus), dvomi a dvomi zrkadlami oproti sebe (Tabularium a Spiramentum) a dvomi, dvomi a dvomi zrkadlami oprosi sebe (Universum). Každá miestnosť bola jedinečným a vizuálne dokonalým zážitkom.

Pri vstupe sme dostali brožúrku s mapkou galérie, kde boli vyznačené čísla miestností a ich názvy. Vzadu na plániku boli upozornenia - napríklad, že tá a tá miestnosť nie je vhodná pre ľudí trpiacich strachom z výšok či hĺbok a ľuďom, ktorí mávajú závrate. Skvelé, to je niečo pre Moju drahú polovičku, ktorá sa výšok bojí viac než čohokoľvek. Ale ku počudovaniu, až na jednu miestnosť to zvládol bravúrne. Nakoniec, nebolo to nič strašné. Prejdem teda k miestnostiam.

Prvou miestnosťou bola miestnosť Caminus, ktorá bola ako nekonečná studňa a komín zároveň. Keď ste sa nad ňu nahli, niekomu to naozaj mohlo spôsobiť závrať. Jednak tam bolo veľmi teplo, keďže všetko bolo z dreva a samozrejme, hĺbka vyzerala naozaj reálne a veľmi, skutočne veľmi hlboko.
 Ďalšia miestnosť, Passus, bola na podobný štýl ako predošlá, iba po dĺžke. Ak ste sa do nej postavili, vyzerali ste, ako by ste stáli v nekonečne dlhom tuneli. Z nejakého dôvodu ma táto miestnosť ukľudňovala.
 
Teraz prichádza na rad pre strachopudov asi najhoršia miestnosť, Tabularium, ktorá tvorí dojem, že idete po úzkom mostíku nad veľmi hlbokou priepasťou plnou schránok. Táto miestnosť bola veľmi zaujímavá, mne osobne síce nenahnala hrôzu, ale po dlhšom pobyte v nej máte zvláštny pocit. A tiež mi tak nejak pripomínala Harryho Pottera.


Ďalšia, veľmi relaxačná miestnosť, bola Spiramentum. Bola plná vankúšov, a tak pripomínala akýsi nekonečný hárem. Človek mal chuť sa tam zložiť a zaspať a už sa nikdy nezdvihnúť.
Predposlednou, pre mňa najúžasnejšou miestnosťou bola Universum. Alebo aj, miestnosť plná hviezd. Jednoducho nádhera, človeku až zatají dych a nemá slov. Žiaľ, mbil mi nedovolil túto krásu vyfotiť, mám iba video, ale to na blog vožiť nejde, žiaľ.

A poslednou miestnosťou bola Sphaera, ktorá tvorila dojem, že si viete obísť dokola obrovskú farby-meniacu guľu. Dokola sa však ísť nedalo. Ale bola to skvelá "podívaná. Guľa menila farby a vzory, rozhodne sa bolo na čo pozerať.

 



Ako ste sa mohli dočítať, z galéria som doslova očarená. A vrelo vám ju odporúčam, aj napriek vyššej cene. Ak by to niekoho zaujímalo a chcel sa dozvedieť viac, tu je oficiálny web.

You Might Also Like

0 komentárov

#follow me on instagram