DIY Ruksačik zo starých džínsov

mája 27, 2017

Dnes Vám prinášam návod, ktorý síce nie je môj, ale podľa neho som stvorila úžasne roztomilú a praktickú vec a taktiež zabila dve muchy jednou ranou. Tou vecou je krásny ruksačik, vďaka ktorému som sa pomohla zbaviť starých ošúchaných džínsov mojej Drahej polovičky. Chcel ich vyhodiť, no ja som sa rozhodla ich odložiť pre prípad, že by ma kopla múza. A predstavte si, ona ma naozaj kopla! Rozhodla som sa, že chcem určite džínsový ruksak alebo kabelku.


Najskôr som si predostrela všetky svoje možnosti a hoci mám v rodine dve vyučené a nadmieru šikovné krajčírky, ja som v sebe tento talent ešte neobjavila. Preto som pátrala po čo najjednoduchšom a najzrozumiteľnekšom návode, aký len na celom internete existuje. A nakoniec som ho našla, a vďaka nemu aj jednu skvelú a šikovnú youtuberku. A je to tento:

Postup som nefotila, nakoľko je vo videu, ale niekoľko krokov som robila iným spôsobom. Preto Vám celý postup, ako som ho robila ja, prepíšem (a tiež pre tých, ktorí nevedia dobre po anglicky). Prvá dôležitá vec je, že ja momentálne nevlastním šijací stroj, a preto som všetko šila RUČNE. Každý šev na mojom ruksaku mi dal zabrať, a dva dni práce boli naozaj "makačka", no verte mi, stálo to za to. Takže začneme!



Čo budete potrebovať:
  • staré džínsy (najlepšie nejaké veľké, kvôli materiálu, z XS toho veľa neurobíte)
  • zips
  • nožnice, špendlíky, niť, šijací stroj (príp. ihlu, ak budete šiť ručne ako ja), krajčírskukriedu
Ako prvý krok zistíme, koľko materiálu máme k dispozícii. Spravíme to tak, že rozstrihneme džínsy z vnútornej strany džínsov, od spodku až po rozkrok, na oboch stranách a následne džínsy otočíme a zadnú časť (kde sa normálne nachádzajú cenné polovičky) prestrihneme napolovicu. Takto získaný materiál preložíme na seba a nakreslíme naň tvar ruksaku vo veľkosti, v akej ho chceme mať. Nekreslíme cez šitie nohavíc! Vrchnú a spodnú vrstvu džínsov podľa predkresleného tvaru zašpendlíkujeme a vystrihneme. Vznikli nám dva rovnaké kusy látky, ktoré predstavujú prednú a zadnú časť ruksaku.

Ďalším krokom je označiť si, kde začína a končí zips. Priložíme zips dokola okolo vrchnej časti vystrihnutej látky, aby bol na na oboch stranách v rovnakej výške, a tieto miesta si zaznačím kriedou. Teraz si odmeriame dĺžku spodnej časti ruksaku od jednej značky, po druhú. Na základe tejto dĺžky si na džínsoch zakreslíme obdĺžnik, jedna strana bude mať dĺžku, ktorú sme práve namerali + 1,5 cm navyše a šírka je na Vás, koľko miesta chcete v ruksaku mať. Ja som mala šírku cca 11-12 cm + 1,5 cm navyše. Vystrihnete.

Ďalej si odmeriame dĺžku zipsu a narysujeme si dva obdĺžniky v tejto dĺžke + 1,5 cm. Obdĺžnik bude mať polovičnú šírku predošlého obdĺžniku. Takže máme dva obdĺžnikové kusy látky s rozmermi zipsu * cca 6 cm (+1,5 cm na každej strane), jeden kus látky predstavujúci spodnú časť ruksaku a prednú a zadnú časť ruksaku.

Nasleduje rišitie zipsu ku dvom užším obdĺžnikom. Prišívame zvrchu. Aby ruksak vyzeral zaujímavejšie, môžem rifle prišívať obrátenou (svetlejšou) stranou. Obdĺžnik si ohnem tam , kde mám vyznačených 1,5 cm navyše a prišpendlíkujem ho ku zipsu. A potom už iba šijem, čo najtesnejšie ku zipsu. Zopakujem aj s druhou stranou.

Následne priložím vonkajšími stranami k sebe širší obdĺžnik a práve zošitý zips a na koncoch zošijem dokopy (po vyznačenej značke 1,5 cm od kraja) čo najbližšie ku začiatku a koncu zipsu.

Ako ďalšie si vystrihnem zadné vrecko z džínsov , vystrihnem jeho vnútornú časť a prišijem ho ku prednej strane ruksaku.

Teraz už môžme prišiť prednú stranu ku bokom ruksaku. Ku lícnej strane prednej časti ruksaku prišpendlíkujem boky ruksaku, lícnou stranou dnu. Prišpendlíkujem na vyznačenej 1,5 cm značke a prišijem k sebe. Už máme hotovú prednú časť ruksaku.

Teraz ešte pred prišitím aj zadnej časti, si pripravím ramienka a uško. Zo zvyšných džínsov si vystrihnem dva dlhé pásy a jeden krátky na uško. Ja som ich opäť chcela mať z prevrátenej strany džínsov. Ramienka som robila úplne inak, ako je to vo videu, preto Vám napíšem svoj postup. Pás som ohla na poloviu a zošila na dlhších krajoch. Keď boli zošité, ramienko som jednoducho prevrátila (nebolo to síce také jednoduché, ale dá sa to spraviť) . Takto vzniknuté ramienko som zažehlila tak, aby šitie nebolo vidno (šitie bolo na jednej strane v strede, predná strana ramienok bola bez šitia) a ramienka držali svoj tvar. Uško robíme úplné rovnakým postupom.

Nakoniec ku bočnej časi ruksaku prišpendlíkujem rmienka a uško na miesta, kde ich chceme mať, prevrátime ruksak a ramienka doň vložíme. Následne si odopneme kúsok zipsu, aby sme po prišití vedeli ruksak prevrátiť naspäť. Nakoniec prišpendlíkujeme zadnú časť ruksaku a zašijeme dokopy. Ruksak prevrátime a je hotovo! Môj výsledok skončil nasledovne:


Keďže melón je moja poznávacia značka, pridala som si naň menšie detaily v podobe pripínacej nášivky a plyšovej kľúčenky.

Dúfam že sa Vám môj ruksačik páči a návod je pre Vás zrozumiteľný, ak máte akékoľvek otázky kľudne sa spýtajte. Ak sa Vám podarí si ušiť vlastný ruksačik, napíšte mi, Vaše výtvory ma veľmi veľmi zaujímajú! :)

Prajem pekný deň! :)

You Might Also Like

0 komentárov

#follow me on instagram