USA III. - Hviezdny deň v Hollywoode

augusta 07, 2017

Po tej hrôze, čo sme si zažili už v prvú noc/skoro ráno v LA, ma potešili aspoň kontinentálne raňajky, ktoré sme na hoteli mali zdarma. Mali sme na výber z čerstvo pripravovaných waflí s javorovým sirupom, asi troch druhov cereálií s mliekom, a na pitie pomarančový džús alebo vodu a tiež možnosť vziať si zo sebou kávu či čaj. Nebudem vám klamať, v tom teple a absencií studenej vody na izbe sme si do pohárikov od kávy načapovali ten ľadový džús. A ďalším plusom hotela bolo, že mal veľa letáčikov a mapiek pre turistov. My sme mali dnes v pláne navštíviť Hollywood, a tak sme siahli po mapke práve tejto oblasti. Keď sme mapku otvorili, našli sme v nej kupóny do múzea Madame Tussauds v Hollywoode, ktoré znamenali jeden vstup + druhý zdarma. Výborne! Takže ak si to dáme na polovicu, vyšlo to nadmieru výhodne. Tak sme si toto múzeum voskových figurín pridali do zoznamu vecí, ktoré máme v pláne dnes navštíviť.

Krátkym losangeleským metrom sme sa odviezli do Hollywoodu, a už na stanici metra sme boli očarené. Jeho vzhľad bol prispôsobený práve tématike filmu.
 stanica metra v Hollywoode
Rozhodli sme sa, že prehliadku Hollywoodu si necháme na neskôr, že sa najprv prejdeme k nápisu Hollywood. Jednu vec vám odporúčam - aj keď je iba 30 stupňov, a zdá sa vám, že príjemne pofukuje, natrite sa a majte zo sebou aspoň bandasku studenej vody! Inak dopadnete ako ja. Ale o tom neskôr. Tak sme sa pešo (ja v sandálkach, veľká chyba) vydali čo najbližšie ku nápisu. Voda nám už došla a začalo poriadne pripekať. A keďže sme išli cez akúsi obytnú zónu, všade naokolo boli iba vily a domčeky, na žiaden stánok s vodou sme nenarazili. A čo bolo horšie, nenarazili sme ani na takmer žiadny tieň. Stúpanie do kopca bolo stále horšie a slnko čím ďalej tým viac neznesiteľnejšie. A predstava, že to celé budete musieť opäť zliezť dolu...V tom sme zbadali svetielko na konci tunela, ako sa vraví, domček, kde si majitelia vybudovali akúsi terasu s perfektným výhľadom na nápis Hollywood, ba čo viac, mali tam chládok a vodu za 99 centov priamo z chladničky! Zariadili si to skvelo. Tak sme si samozrejme kúpili vodu, ktorú sme takmer celú vypili naraz a sadli si nachvíľku do tieňa, načerpať nové sily. Čochvíľu sa k nám pripojili ďalší turisti, dvaja muži. Ako sme potom pri rozhovore zistili, boli to Nemci a toto bol ich posledný deň v LA. Boli celkom príjemní spoločníci, a tak sme ďalej k nápisu kráčali s nimi. Po ďalších asi 20 minútach šliapania sme tam konečne dorazili. Pohľad to bol rozhodne úžasný, šliapanie sa vyplatilo! Ak niekedy pôjdete do LA a budete chcieť vidieť nápis z čo najbližšej vzdialenosti, aj napriek odporúčaniam na observatórium, odporúčam vám radšej si ten kus vyšliapať. Je to oveľa lepší výhľad a tiež skvelé miesto pre fotografiu. A tu sa nám veľmi hodili spoluchodci, mohli nás odfotiť. Keď sme po predošlých nezdaroch skákali do výšky už asi tretíkrát, všetci mali možnosť obzrieť si moje spodné prádlo, ktoré sa pri výskoku rozhodlo tiež si obhliadnuť nápis Hollywood.
 

Po vzájomnom fotení, sme sa spolu s kamarátmi Nemcami rozhodli vydať sa naspäť opačným smerom, resp. po ceste, ktorá pokračovala ďalej. Veľká chyba. Cesta pokračovala kdesi cez les, a končila nevedno kde. Do Hollywoodu by to ňou peši trvalo viac ako tri hodiny. Ale keďže sa nám už nechcelo vracať, kamaráti Nemci nás zasvätili do aplikácie Uber. Neskôr, po konci našej cesty po USA sme si uvedomili, že tí chlapci boli to najlepšie, čo sme mohli na svojej ceste stretnú. Pán dal Dobymu Uber, Doby môže cestovať. Uber je taxi služba, ktorú si objednáte cez aplikáciu, na ktorej vidíte polohu, kde sa práve váš odvoz nachádza, na akom aute príde a kto to vlastne je. A navyše, je to naozaj veľmi lacný spôsob dopravy. Tak sme sa z lesa takýmto spôsobom dostali. Suma bola necelých 8 dolárov, no keďže aplikácia sťahuje z účtu toho, koho karta sa tam napíše, platili to kamaráti Nemci a nechceli od nás žiadne peniaze. A tu sa už naše cesty rozdelili.

Uber nás vysadil rovno pred Čínskym divadlom, ktoré je najznámejším divadlom na svete. A taktiež sa pred ním nachádzajú odtlačky rúk všemožných celebrít. A taktiež tu nájdete okrem turistov dve skupiny američanov - čudáci v kostýmoch, zarábajúci si prezliekaním sa do rôznych filmových a iných postáv a fotením sa s turistami a potom skupinku, ktorá chodí s transparentami, na ktorých je napísané niečo v zmysle, že by ste nemali prvej skupinke platiť viac ako 5 dolárov za fotky. Pri nás sa zastavil nožnicovoruký Edward, a ja naozaj milujem Johnnyho. A vyzeral ozaj kvalitne, dokonca sa na Edwarda naozaj podobal. Tak sme tých 5 dolárov venovali tomuto "umelcovi" a okrem fotky nám spravil aj video, v ktorom nám akože upravuje vlasy svojimi nožnicovými rukami. Zvuk bol ako skutočné nožnice. Žiaľ, toto video aj s fotkou ostalo v mobile R. a doposiaľ mi to neposlala.
Chinese Theatre

Teraz sme sa nachádzali na Hollywood Boulevard, ktorá je z každej strany obsypaná hviezdami slávy. Neviem, čo som si myslela, keď som ich jednu po druhej fotila, aj tak si ich už asi nikdy spätne nepozriem (to je ako keď natáčate ohňostroj, kto by sa na to potom pozeral?), preto vám ich sem ani dávať nebudem. Tie, ktoré som vidieť chcela, som aj videla, medzi nimi sú napríklad Johnny Depp, Disney, The Simpsons, Charlie Sheen, Queen a spol.

Pri prechádzke ulicou som zrazu dostala tú zásadnú otázku - Will you marry me? (Vezmeš si ma?). A predomnou kľačal mladý muž s malou škatuľkou, v ktorej bol prsteň. Keď som sa otriasla z prvotného šoku, uvedomila som si, že vedľa neho stojí ktosi s mobilom a všetko si natáča. Takže som sa stala obeťou nejakej "challenge", ktorých je na youtube mnoho. Slušne som jeho žiadosť odmietla a kráčali sme ďalej. Môj vtipný tatino mi na to povedal iba - Ach, taká šanca.

Prišli sme až ku spomínanému múzeu, a tak sme s radosťou vošli. Pri vstupe vám urobia fotky, pri ktorých sa musíte strojene tváriť. Potom dostanete lístok s akýmsi kódom. Neskôr sa ukázalo, že sú to fotky, na ktorých ste prirobený k určitým scénkam, napríklad ja som predstierala zdesený výraz a prirobili ku mne dinosaura, a pod. Samozrejme, napriek minimálnej práce so zeleným plánom a pridaniu obrázku, boli tieto fotky neskutočne drahé, preto sme si ich nekúpili. Ale za to sme sa pokochali figurínami. Prinášam vám fotografie, ktoré mi prišli spomedzi všetkých z tohoto múzea najzaujímavejšie (celkovo ich bolo veľmi veľa, tak ponúkam iba menší výber). Zaujímavé boli aj fotky z Mlčania jahniat (mohli ste sa obliecť do kazajky), Spiderman (miestnosť bola upravená tak, že bola obrátená dole hlavou a vy ste pri Spidermanovi vyzerali, že ste na stene), Obama, Jason Derulo (mal naozaj realistické chlpy pod pazuchou (moja póza bola samozrejme ako si držím nos) a podobne, oplatí sa tam ísť, to rozhodne.


hľa, moja najobľúbenejšia

Deň sa už pomaly chýlil ku koncu, no tu sa nám zrazu prihovoril mladý muž, oblečený v slušivom bielom oblečení. Chcel nám údajne ukázať akýsi film. Vtiahol nás do vysokej budovy, ktorá podotýkam bola stále na Hollywood Boulevard, a povedal nám, aby sme počkali, kým sa skončí premietanie. Chvíľu sme tam osamote stáli, keď k nám prišla rovnako oblečená slečna, a začala nám ukazovať akúsi knihu. Keď som videla meno autora, čosi sa mi zazdalo - Hubbard. Po chvíli jej hlúpych rečí o svetle a podobne, som si spomenula, kde som to meno už počula - na hodine občianskej výchovy, keď som robila projekt o scientológii. A tak sme sa, prosímpekne, ocitli priamo v centrále scientológie! Keď som si to uvedomila, stiahla som R. za ruku a okamžite sa snažila vyjsť von. Nezastavilo ma ani presviedčanie slečny s knihou v ruke a ponuka, že ju má aj v slovenčine. Nie vďaka. Ešteže som si to skoro uvedomila, ktovie akým filmom by nám vymetali rozum.

Nakoniec sme sa zastavili na zmrzlinku v nádhernom nákupnom komplexe, kde však boli samé drahé značky. Koniec koncov, vyzeral naozaj honosne. Veď posúďte sami.


You Might Also Like

0 komentárov

#follow me on instagram